Ugrás a tartalomra

Szolgáltatásminőség

Mindig is kiemelt céljaink között szerepelt a szolgáltatás minőségének folyamatos javítása, és ezzel a fogyasztói elégedettség növelése. A minőség alakulását a Magyar Energia Hivatal által kidolgozott módszertannal mérik, mégpedig úgy, hogy a Hivatal külön-külön minden elosztói engedélyesre előírja a minimális minőségi szintet (az eltérő műszaki adottságok miatt), és meghatározza az éves javulási százalékot is.

A tárgy évre vonatkozó előírásnak a tárgyév és a megelőző két év átlagában kell megfelelni (például: 2011 évre vonatkozó előírásnak a 2009, 2010 és 2011 év mutatószámainak átlagában kell megfelelni).

A jól előkészített és végrehajtott programoknak köszönhetően az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport az elmúlt években az előírt minimum elvárásokat jelentősen meghaladva javította a szolgáltatási minőségi mutatóit. Ezen mutatókkal elértük a nyugat európai átlagot és Magyarországon kiemelkedően a legjobb minőségi paraméterekkel rendelkezünk.

A mutatókról részletesebben

  • Az üzemzavarok során érintett fogyasztók száma / összes fogyasztó szám (magyarul MEH 1 mutató; nemzetközi nyelvezetben SAIFI). Ez az érték három éves átlagban (2009-2011) 1,45 lehet, azaz 1 fogyasztási helyre 1,45 db üzemzavar juthat átlagosan. A fentebb említett intézkedéseknek köszönhetően a három éves tény 1,15 lett.
  • Fogyasztónkénti üzemzavari kiesési idők összege / összes fogyasztó szám (magyarul MEH 2 mutató; nemzetközi nyelvezetben SAIDI). Ez az érték három éves átlagban (2009-2011) 92,85 perc lehet, azaz 1 fogyasztóra 92,85 perc üzemzavari kiesés juthat átlagosan. Itt is jelentős javulást sikerült elérni, hiszen a három éves tényátlag 65,91 perc.
  • Üzemzavarok során kiesett villamos-energia, a rendelkezésre álló energia ezrelékében. Ez az érték három éves átlagban (2009-2011) 0,099‰. Ez azt jelenti, hogy üzemzavarok miatt kiesett villamos energia értéke maximálisan 0,099‰-e lehet a rendelkezésre álló villamos energiának a három éves átlagban.